2024-09-13

Atvertas „eCall“ sistemos duomenų rinkinys

Valstybės duomenų agentūra toliau aktyviai atveria institucijų duomenis visuomenei.

Tarp naujų duomenų rinkinių – Bendrojo pagalbos centro registruotų įvykių sistemos „eCall“ duomenys. Sistema „eCall“ – tai visoje Europos Sąjungoje transporto priemonėse įrengiama sistema, kuri automatiškai iškviečia skubią pagalbą numeriu 112, jeigu automobilis patenka į rimtą eismo įvykį.

Atvertame duomenų rinkinyje galime matyti automobilio markę, modelį, spalvą, vietovę ir „grindų“ (angl. floor) funkcija į 1 km dydžio kvadratinę gardelę suapvalintas koordinates, pagal kurias buvo kviečiama pagalba, ir kitą informaciją.

Kaip teigia Bendrojo pagalbos centras (BPC), „eCall“ iškvietimų kiekvienais metais sulaukiama vis daugiau. Anot jo, tai lemia vis didesnis automobilių parko Lietuvoje atsinaujinimas. Spartesnius pokyčius lemia ir tai, kad nuo 2018 m. pavasario Europos Sąjungoje šią sistemą privaloma įdiegti visuose naujų tipų lengvuosiuose automobiliuose.

Pasak BPC, „eCall“ iškvietos leidžia skubiosios pagalbos tarnyboms greičiau suteikti pagalbą transporto priemonių vairuotojams bei keleiviams.

Tokios funkcijos buvimas svarbus susiklosčius situacijai, kai po eismo įvykio nukentėjusieji negali patys prisiskambinti minėtuoju numeriu, o šalia esančių liudininkų ar galinčių padėti žmonių paprasčiausiai nėra.

Susipažinti su atvertu duomenų rinkiniu galite čia.

Valstybės duomenų agentūra duomenis atveria įgyvendindama projektą „Valstybės informacinių išteklių integracija į duomenų ežerą“. Norint kuo efektyviau įveiklinti turimus duomenis ir eiti duomenų atvėrimo keliu, šiuo metu aktyviai bendradarbiaujama su 377 šalies institucijomis ir įstaigomis. Stebėti realiu laiku valstybės duomenų integraciją į duomenų ežerą galima specialioje švieslentėje.

Projektas finansuojamas Ekonomikos gaivinimo ir atsparumo didinimo plano „Naujos kartos Lietuva“ ir Lietuvos valstybės biudžeto lėšomis.